Tennisklub markerer 100 års jubilæum på lørdag

FARSØ: For en måned siden havde Farsø Tennisklub standerhejsning til sæson nr. 100.

På lørdag hejses Dannebrog igen ved tennisbanerne, når der fejres 100 års jubilæum. Billedet er fra standerhejsningen for en måned siden.

Ved den lejlighed sagde formand Brian Thorup i sin sæsonåbningstale: – Et helt århundrede er svært at begribe. Tænk på hvor mange timer, der er blevet spillet, hvor mange bolde der er sendt over nettet, og hvor mange fællesskaber der er skabt gennem tiden.

Han fremhævede, at klubben gennem generationer har været et samlingspunkt for både børn, unge, voksne og seniorer – alle med en fælles glæde for tennis og det sociale samvær.

-Farsø Tennisklub er mere end bare grusbaner og hvide streger. Den er bygget på engagement, frivillighed og en stærk klubånd. Det er de mange ildsjæle gennem tiden – bestyrelser, trænere og medlemmer – der har gjort det muligt for os at stå her i dag. Vi skylder dem en stor tak, sagde han.

Den tak kan nuværende medlemmer, æresmedlemmer, sponsorer og venner af klubben selv tage imod, når tennisklubben på lørdag fejrer 100 års jubilæet ved banerne på Stadionallé.

Der vil også være en jubilæumstale og et historisk tilbageblik ved formand for Lokalhistorisk Arkiv Farsø, Bendt Thorup.

Jubilæumstalen skal på ingen måde gengives her inden den er afholdt, men Bendt Thorup vil gerne fortælle, at tennisklubben og tennisbanerne langt fra kun har holdt til på Stadionallé ved Farsø Søanlæg.

Klubbens første bane blev anlagt i 1926 på en lejet grund bag Farsø Hotel, med adgang fra Kærvej, nu Kærgårdsvej.

Her startede Farsø Tennisklub, på en bane på en lejet grund bag Farsø Hotel i 1925. Fra venstre ses Dyrlæge Axel Sonne, Kæmner C. Lorentzen, Købmand Lauritz Heidemann og Blikkenslager Hilmar Larsen. Billedet er fra perioden 1940-1950. Foto: Lokalhistorisk Arkiv for Farsø og omegn.

Efterfølgende har tennisklubben haft to lokationer i byen inden klubben rykkede til Stadionálle i 1975.

Ud over taler og forplejning kan man ved jubilæumsfejringen også prøve at spille mod klubbens boldmaskine, og måske tegne et kontingent til mere spil, der i jubilæumsåret kun koster kr. 100. 

/cf

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: