Kunst i lystbådehavnen og bådene er kommet i vandet

HVALPSUND: Sejlersæsonen nærmer sig med hastige skridt i Hvalpsund Lystbådehavn. Selvom Kr. Himmelfartsferien ikke bød på de bedste forhold til sejlads, blev dagene i stedet brugt på at klargøre bådene og få dem sat i vandet.

Søndag lå størstedelen af bådene klar i lystbådehavnen, og mange ser nu frem til sæsonens første sejlture i pinsen, hvor vejrudsigten lover både sol og lune temperaturer.

Kr. Himmelfartsferien blev, trods det ustadige vejr, brugt til at få sejlbåden i vandet i lystbådehavnen i Hvalpsund.

Det er dog ikke kun de skinnende hvide både, der har tiltrukket sig opmærksomhed.  Lystbådehavnens bænke har nemlig fået et farverigt og kunstnerisk løft. Frivillige har strikket og hæklet dekorative rygstykker til bænkene, som nu pryder området og skaber ekstra hygge langs havnefronten.

Bænkene har alle fået forskellige udtryk.

De kreative udsmykninger har allerede fået mange positive kommentarer fra både lokale og besøgende.

/cf

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: