FARSØ: For to år siden skiftede den tidligere Nordea ejendom på Søndergade 7 og 9 i Farsø midtby, ejer. Tømrer Kristoffer Norup, ejer af Norup Ejendomme, gik sidste efterår i gang med en fuldstændig omdannelse og gennemrenovering af det tidligere banklokale i stueetagen og et mødelokale på 1 salen.

Arbejdet er nu tæt på at være afsluttet. I lørdags var der Åbent Hus, hvor der var mulighed for at se de 3 ledige lejligheder.
Alt er helt nyt og godt indrettet. De 3 lejeboliger er 3 vær. lejligheder på 90 m3 med egen indgang. Boligerne er placeret i centrum, lige ved Farsø Rådhuscenter og foreningsliv.

Kristoffer Norup betegner selv boligerne som perfekte seniorboliger, og altså helt nye og moderne. Man kan følge med i byens puls uden at være generet af støj og indkig.
Det er den ændrede lokalplan for midtbyen langs hovedgaden, der gør det muligt at ændre tidligere erhvervs- og butikslokaler til boliger.
Et andet eksempel er Nørregade 12, der ligeledes er ved at blive omdannet fra tidligere butik og kontorlokaler til boliger.
Dermed er den gode forandring i gang i Farsø midtby, hvor tomme butikslokaler får nyt liv i form af nye beboere.
/cf
