Fra banklokale og mødelokale til nye lækre boliger

FARSØ: For to år siden skiftede den tidligere Nordea ejendom på Søndergade 7 og 9 i Farsø midtby, ejer. Tømrer Kristoffer Norup, ejer af Norup Ejendomme, gik sidste efterår i gang med en fuldstændig omdannelse og gennemrenovering af det tidligere banklokale i stueetagen og et mødelokale på 1 salen.

Tidligere husede ejendommen Søndergade 7-9 banklokale i stueetagen og kontorer og mødelokaler på 1. salen. Nu er den indrettet til fire lækre lejeboliger, hvor den ene er udlejet.

Arbejdet er nu tæt på at være afsluttet. I lørdags var der Åbent Hus, hvor der var mulighed for at se de 3 ledige lejligheder.

Alt er helt nyt og godt indrettet. De 3 lejeboliger er 3 vær. lejligheder på 90 m3 med egen indgang. Boligerne er placeret i centrum, lige ved Farsø Rådhuscenter og foreningsliv.

Bag de nye lejligheder står Kristoffer og Sara Norup, begge håndværkere, henholdsvis tømrer og bygningsmaler. De glæder sig til at byde nye beboere velkommen i de gennemrenoverede boliger.

Kristoffer Norup betegner selv boligerne som perfekte seniorboliger, og altså helt nye og moderne. Man kan følge med i byens puls uden at være generet af støj og indkig.

Det er den ændrede lokalplan for midtbyen langs hovedgaden, der gør det muligt at ændre tidligere erhvervs- og butikslokaler til boliger.

Et andet eksempel er Nørregade 12, der ligeledes er ved at blive omdannet fra tidligere butik og kontorlokaler til boliger.

Dermed er den gode forandring i gang i Farsø midtby, hvor tomme butikslokaler får nyt liv i form af nye beboere.

/cf

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: