VESTHIMMERLAND: Vinduespudser Gruppen, hjemmehørende i Løgstør udvider forretningen i Midt- og Nordjylland i rekordfart gennem opkøb af private vinduespudserkunder fra konkurrerende virksomheder.
Øget fokus på Vesthimmerland
Nu øger Vinduespudser Gruppen det strategiske fokus på sit kernemarked i Vesthimmerland, hvor man i forvejen har 3.000 abonnementskunder.
– I foråret lagde vi en klar plan, hvor vi de kommende to år skulle vækste 15 til 20 procent i omsætning. Nu, under et halvt år senere, rammer vi 20 procent i vækst. Det er gået over al forventning. Det skyldes en kombination af organisk vækst og opkøb. For os er det en klar bekræftelse på, at vi er på rette vej, og derfor ruller vi samme strategi ud i Vesthimmerland, hvor vi gerne vil have endnu flere kunder i folden, siger Preben Møller, direktør i Vinduespudser Gruppen.
Venteliste er vendt til kortere ventetider for kunderne
Udvidelse af kundeporteføljen i Vesthimmerland er et fokus i virksomhedens strategiske effektiviseringsarbejde internt i organisationen, hvor kontinuitet skal styrke organisationen med flere ressourcer og bedre rutedækning. Målet er at øge servicen til kunderne og samtidig give medarbejderne bedre og mere optimerede betingelser.
– Det er klart, at Vesthimmerland er vores hjemmebane, og området er helt centralt for vores forretning. Derfor arbejder vi målrettet på at udvide kundebasen. Vi ser på mulige opkøb, der kan styrke vores position, så vi får flere kunder og medarbejdere samlet lokalt. Det gør planlægningen af arbejdet langt mere enkel, reducerer spildtid og giver en mere effektiv udnyttelse af ressourcerne. For kunderne betyder det i sidste ende et højere og mere stabilt serviceniveau, siger Preben Møller.
Vil fortsætte med at vækste
Med de seneste opkøb har Vinduespudser Gruppen nu over 25.000 kunder under eget navn, og sammen med moderselskabet EVR i Esbjerg runder de mere end 40.000 kunder på landsplan. Tilsammen har de to virksomheder en årlig omsætning på godt 80 millioner kroner. Et resultat der skal øges de kommende år.
– Vi skal nå en milepæl i løbet af de næste to til tre år og runde 100 millioner kroner i omsætning. Vi har en klar strategi til, hvordan en kombination af flere opkøb og fortsat organisk vækst på 15 til 20 procent skal bringe os i mål. Samtidig er det vigtigt at sige, at vi gerne vil vækste som virksomhed, men at væksten også skal være givende for vores ansatte og kunder. Derfor arbejder vi hele tiden på at sikre, at ekspansionen giver mening for alle parter, siger Preben Møller.
