Spejdere fra Ullits og Vegger på Combilejr

ULLITS: I denne weekend holdt spejderne fra Ullits og Vegger deres årlige Combilejr, som altid holdes i en weekend i efteråret.

Temaet på årets lejr var fra filmen ’Frost’, og der var godt 65 spejdere samlet på Næsbyhus i Næsby.

De store spejdere ankom allerede fredag aften, hvor de skulle på et lille aftenløb, og derefter hyggede de sig med filmen Frost.

I løbet af natten fik lederne pludselig brug for hjælp, og spejderne blev vækket, så de kunne hjælpe med at smugle godter over græsplænen.

Lørdag morgen ankom resten af spejderne, og børnene blev blandet på kryds og tværs og derefter sat på løb. Her fik de prøvet kræfter med både lejrbål, pionering, boldkast og meget mere.

Om aften blev der hygget med et fælles (indendørs) lejrbål, inden de skulle i seng, så de kunne være klar til en ny dag. Børnene blev nemlig vækket før solopgang søndag morgen, og skulle på morgenløb, hvor flere færdigheder blev testet.

Ellers gik resten af lejren med forskellig hygge og leg samt en tur til stranden. Det endte med at være en rigtig super lejr.  

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: