Ny afdelingsleder i Sneglehuset i Haubro

HAUBRO: 1. marts startede Tanja Vingaard som ny pædagogisk afdelingsleder i den private naturinstitution ”Sneglehuset og Skovhuset” under Haubro Friskole.

Tanja kommer med en bred vifte er pædagogisk viden og vidensdeling. Hun er klar til sammen med institutionens øvrige personale at stikke en finger i jorden, se stedets potentiale og fremover skabe en vuggestue og børnehave, der er nutidig og med et stærkt pædagogisk fundament.

Tanja kommer fra andre dele af det pædagogiske fagområde, men er særlig interesseret i kroppen, hjernen og hvordan det samspil påvirker og styrker barnets udvikling.

-Når man hører Tanjas beretning om, hvorfor at læren om eksempelvis mariehønen er vigtig for små børn, bliver man varm om hjertet – at lytte til den faglighed, gør forældre og ansatte trygge i at Sneglehuset er et godt sted at være for små børn, siger skoleleder for Haubro Friskole, Kristina Engemand.

Med ansættelse af ny afdelingsleder har institutionens bestyrelse og ledelse lavet nye planer for Vuggestuen og børnehaven. Institutionen bor i et dejligt grønt område, hvor marker, enge og åen er nærmeste naboer. Det er nærliggende at drage naturen ind i børnehaven. Naturen byder på mange glæder og gode læringsmiljøer hele året rundt. Der arbejdes på nye planer for legepladsen med etableringen af en bondegård. Når den står færdig i løbet af foråret, kan den være med til at styrke børnenes empatiske udvikling igennem deres nærvær med forskellige dyr.

Sneglehuset i Haubro har mange år på bagen som privat børnehave. I 2015 udvidede børnehaven med egen vuggestue ”Skovhuset” – og sammen med Friskolen i den anden ende af legepladsen, kan børn fra 0-16 år blive passet og tage sine afgangsprøve i 9. klasse. Fokus er – lige meget barnets alder, at danne og skabe trygge glade børn, der udvikles efter barnets bedste potentiale. Tanja Vingaard indgår i et ledelsesteam sammen med Friskolens skoleleder Kristina Engemand og viceleder Jens Møller.

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: