HVALPSUND: Hvalpsund Færgekro har tidligere været medlem af hotelkæden ”Small Danish Hotels” og er det nu igen.
Det skyldes at hotelkæden stemmer godt overens med Hvalpsund Færgekros nye koncept med hensyn til wellness. For halvandet år siden udvidede færgekroen nemlig med et rooftop wellness bestående af en spa, en sauna og et loungeområde opbygget ovenpå kroens selskabslokaler med en flot udsigt over Limfjorden.
Grunden til at Hvalpsund Færgekro også har været med tidligere, er at Small Danish Hotels tilbyder skræddersyede ferie- og weekendophold med fokus på blandt andet wellness, gourmet, golf, vandring og cykling.
Small Danish Hotels er landets største hotelkæde for privatejede overnatningssteder og tæller knap 70 kroer, hoteller, slotte og badehoteller, hvoraf de fleste tilbyder møde- og konferencefaciliteter. Hotellerne er fordelt over hele Danmark.
Selvom overnatningsstederne er vidt forskellige, er nøgleordene de samme; den personlige gæstfrihed, fokus på kvalitet samt øje for de små detaljer, der sætter rammerne om et behageligt ophold.
Partnerskabet skal være med til at styrke kroens markedsføring og tiltrække nye gæster.
– Hvalpsund Færgekro passer rigtigt godt ind i vores medlemsskare. Ejernes personlige engagement er drivkraften, og det er helt i tråd med hotelkædens dna. Samtidig udvider vi kapaciteten i et populært ferieområde, hvor kroens charmerende beliggenhed gør den attraktiv for både ferie- og weekendgæster. Efterspørgslen på kroophold i Danmark er stor, og den klassiske kro vil uden tvivl være med til at styrke vores position på markedet, siger Finn Kræfting, som er administrerende direktør i Small Danish Hotels.
Den kgl. privilegerede Hvalpsund Færgekro har siden 1669 ligget i vandkanten ved Limfjorden tæt på naturskønne områder med nem adgang til førsteklasses golfbaner, vandreture på de himmerlandske heder, sælspotting i Limfjorden og en våd tur på snapseruten.
Hotelparret Lotte Gaarddal og Peder Holm Pedersen på Hvalpsund Færgekro ser det samtidigt som et aktiv at være en del af noget større.
– Vi genindtræder i Small Danish Hotels, fordi vi tror på, at det vil være gavnligt for forretningen. Igennem hotelkædens branding og markedsføring kan vi trække flere gæster til, og vi bliver mere synlige over for mulige nye gæster blandt andet via Small Danish Hotels’ loyalitetsprogram, Benefits. Vi får desuden adgang til et fantastisk netværk af kolleger i branchen. Til gengæld bidrager vi med en, for kæden, vigtig placering i smørhullet af Himmerland, siger hotelparret samstemmende.