FARSØ: Antallet af ekspeditioner lå en del over en normal søndag hos XL Byg i Farsø, da der i søndags blev inviteret til ”fejresalg” med 20% rabat på hele butikken, altså i byggecenter, trælast og køkken/bad afdelingen.
XL Byg Farsø og hele Vorupgruppen fejrede nemlig kollegaer, som var blevet kåret som henholdsvis Årets Byggecenter og Årets Proffcenter, blandt samtlige XL Byg butikker i Danmark.
Eneste dag på året hvor der er 20% på hele butikken
Hvor man på mange andre varegrupper ikke regner 20% rabat for meget, så var det anderledes hos XL Byg, folk strømmede til og måtte finde parkering på sidevejene.

Byggemarkedsleder Rasmus Dige fortæller, at det er eneste dag på året, hvor der gives 20% på hele butikken – også på i forvejen nedsatte varer.

Der blev købt stort som småt; maling, byggematerialer, tøj, robotter, toiletpapir bare for at nævne nogle ting. Eksempelvis kunne man på en i forvejen nedsat robotplæneklipper, spare yderligere kr. 800,- ved at købe den søndag.
Over 100 ekspeditioner i timen
Det betød, at der var tryk på hele søndagsåbningen igennem. Det blev til 548 ekspeditioner på de 5 timer salget varede.
-Det var 70 færre end sidste år, fortæller Rasmus Dige. Det hænger helt sikkert sammen med vejret. Det kolde vejr fik ikke ligefrem kunderne til at tænke på kommende opgaver i haven.

Sammen med handlerne blev der budt på kaffe og fastelavnsboller. De 350 fastelavnsboller var væk kl 14.30, altså en halv time inden lukketid.
Ud over 20% fejresalget, så afholder XL Byg Farsø også fast ”Aftensalg” to gange årligt, som i den grad også er et tilløbsstykke. Her gives der høje rabatter på udvalgte varer, men altså ikke på hele butikken.
/cf
