Børn – og voksne havde en fest i Ullits – FOTOS

ULLITS: Der var ikke noget at tage fejl af. Fredag eftermiddag var børn, hvad enten det var lokale børn eller fra oplandet inviteret til fest i Ullits.

Denne ballonport ved indgangen til Anlægget i Ullits inviterede til fest

Det var 3. gang at børnenes byfest fandt sted og ligesom sidste år var festlighederne rykket i anlægget i Ullits.

Indenfor var børn og voksne samlet til flere timers action for børnene

Stien imellem træerne var forvandlet til en forhindringsbane med halmballer, net, dæk, rør og andet som skulle forceres inden børnene skulle kravle ind i en bil og dytte i hornet som signal til at banen var gennemført.

Der skulle både kravles og dyttes for at gennemføre forhindringsbanen

77 børn deltog og tog gerne forhindringsbanen flere gange. I mellemtiden blev der kravlet på bilen, hoppet i hoppepuderne og hentet forsyninger i madteltet, alt var med i entrebilletten.

Børnene som primært kom fra Ullits, Gedsted, Farsø og Vindblæs var inddelt i alderskategorier, og de tre hurtigste i hver kategori modtog en flot medalje.      

           

Sidste disciplin var et skumparty

Som sidste disciplin for børnene var et skumparty – og det var en fest!, ligesom alt det der var gået forud.

Ullits Festforening, der står bag byfesten betegner Børnenes Byfest som en succes som er kommet for at blive.

Ullits Festforening der består af Damian Kedzior som er formand. Christian Madsen, Jens Lund Niebuhr, Nicolaj Rasmussen, Joanna Kedzior og Helle Rieks Dollerup er meget tilfredse med afviklingen af Ullits Byfest.

Også om lørdagen var der meget for børn. Her var byfesten rykket til pladsen ved Ullits Minihal. Den obligatoriske vandgynge og fiskedam var stillet op sammen med hoppepuderne, og som nyheder en sweeper og bumperballs. Igen var der masser for børn.

Dagen efter fortsatte festen ved Ullits Minhal, hvor Ullits Gyngen naturligvis var på plads.
Også flere nye aktiviteter var på plads såsom bumper balls og en sweeper.

De voksne kunne deltage i gadefodbold på sportspladsen hvor fem hold dystede imod hinanden, eller sætte sig til rette til en hyggesnak over en øl eller grillpølse.

Der var også gadefodbold
Som det hører sig til en byfest var der også masser af hygge i det flotte sommervejr.

Aftenens fest var primært for de voksne. Den fandt sted inde i minihallen. Her var godt 100 tilmeldt til spisning, livemusik og dans.      

/cf       

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: