24 frivillige guider egnens turister

HVALPSUND: Søndag åbnede Turistinfohytten på Havnepladsen i Hvalpsund for sæsonen og turistinfoflaget blev hejst.

Turistinfohytten åbnede søndag for sæsonen og flaget blev hejst. Lars Andresen fik æren af at lade infoflaget gå til tops.

14 ud af de 24 frivillige, der denne sommer frem til udgangen af august, står for turistguidningen fra infohytten var mødt frem til sæsonåbningen. Først blev der hilst på hinanden over rundstykker og kaffe. Herefter blev der givet praktiske informationer for betjeningen i infohytten og ikke mindst ønske hinanden en god sæson.

De frivillige fik praktiske informationer af Bodil Nymark, der er infohyttens praktiske koordinator og som selv fast bemander turistinformationen 2 dage om ugen tirsdag og onsdag., mandag og torsdag er det fast Eva Laustsen. Fredag, lørdag og søndag er det de resterende 22 frivillige, der har delt vagterne imellem sig.

Allerede i kommende weekend er der igen mange gæster i byen i forbindelse med triatlonstævnet Flugten til Hvalpsund, så der skal nok være mange besøgende i infohytten.             

Bestyrelsen for den frivillige turistgruppe er formand Leif Jensen, næstformand Lars Andresen, sekretær Signe Andresen, kasserer Ole Baadsgaard og suppleant Leif Larsen. Infohyttens praktiske koordinator er som før nævnt Bodil Nymark. 

/cf

Læs mere om emnerne ved at klikke på de blå blokke her: